Вітаю вас на сторінках мого блога!!!

Дистаційне навчання.5 клас

2021 - 2022 н. р.
26 травня
Тема: Повторення вивченого за рік. Розвиток уваги.
1. Вправа «Рибки»
- Дівчинка «переселила» рибок в більший акваріум, а одну рибку подарувала подрузі. Знайди її.

2. Вправа «Гонки на машинах»
- Допоможи машині дістатися до фінішу.

3. Вправа «Знайди предмети»

4. Вправа «Знайди 10 відмінностей»


23 травня
Тема: Повторення вивченого за рік. Розвиток логічного мислення.
1. Вправа «Знайди зайвий предмет»


2. Вправа «Подумай!»
- На якому з чотирьох малюнків герої зображені правильно?

3. Вправа «Лабіринт»
- Знайди шлях від старту до фінішу.
4. Вправа «Два будиночки»
- Знайди два однакові будиночки.



19 травня
Тема: Повторення вивченого. Розвиток уваги.
1. Вправа «Пошук предметів»
- Подивись уважно на малюнок та спробуй знайти предмети, які намальовані збоку.

2. Вправа «Знайди 10 відмінностей»

3. Вправа «Лабіринт»
- Допоможи песику знайти мотузку, до якої прив´язана кісточка.

4. Вправа «Знайди відповідну тінь»

5. Вправа «Знайди двох однакових мишенят»


16 травня
Тема: Повторення вивченого. Придбання товарів у продовольчому магазині.
1. Вправа «Закінчи речення»
У продовольчих магазинах завжди можна придбати основні_____________________________________________ .
В цих магазинах є різні відділи:__________________________.

2. Вправа «Відтвори текст»
У кожному відділі є набір своїх ________________. 
Так, у відділі «Бакалія» продаються різні _____________________________________ ____________________________________________ тощо; 
у відділі «Молочний» - молочні продукти:_________________________________ ____________________________________тощо, 
а у відділі «Хлібний» -_____________________________________________________________. 
Слова-підказки: продуктів, крупи, цукор, чай, мука, олія, оцет, молоко, сир, сметана, ряжанка, кефір, буханки хліба білого і чорного, булочки, батони, бублики, калачі.

3. Вправа «Бліц-опитування»
1). Ти коли-небудь був у магазині? 
2). Як називаються люди, котрі продають товар?
3). Як називаються люди, котрі прийшли до магазину за покупками?
4). У що одягнені продавці? У звичайний одяг чи у спеціальний? 
5). Які відділи магазину ти можеш назвати?

4. Вправа «Встанови послідовність дій»
Роздивіться, чи є такий товар, запитай його ціну і порівняй з ціною, що узгодили вдома.
... Після такого попереднього ознайомлення можна розпочинати придбання необхідних для вашого дому товарів.
... Перед тим як відправитися до магазину за покупками, потрібно чітко визначити: які продовольчі товари необхідно придбати, скільки і на яку суму грошей.
...Зверніть увагу, де знаходиться каса. Вона може бути у кожному відділі чи одна на магазин.
... У магазині спочатку знайдіть необхідний відділ, де продається кожний із потрібних вам товарів.

5. Вправа «Подумай»
- У якому магазині або якому відділі універсального магазину можуть продаватися наступні товари? 


12 травня
Тема: Повторення вивченого. Основні види магазинів, їх призначення.
1. Вправа «Види магазинів»
- Всі магазини можна поділити на такі види: 
                                  Магазини:
________________ __________________
________________ __________________ 
Слова-підказки: продовольчих товарів, промислових товарів, універсами.
2. Вправа.
- Прочитай вірш. Про який магазин в ньому говориться?
Зараз ми у магазині –
Всі продукти на вітрині: 
Чай, цукерки, ковбаса –
Розбігаються глаза.
Ви підходьте, покупайте,
Гроші в касу віддавайте.__

3. Вправа «Розклади товар»
- Поєднай назву магазина з товаром, який у ньому продається.
Назва магазина                             Товар                             Товар
   «Каравай»                                   Шпалери                        Сорочки                     
   «Школярик»                                Батон                              Олівці
   «Одяг»                                         Карась свіжий               Машинка 
   «Все для ремонту»                     Творог                            Фарби для стін
   «Молоко»                                    Босоніжки                      Оселедець копчений                 
   «Риба»                                         Булочка з маком             Чоботи
   «Взуття»                                      Спідниця                        Молоко
   «Іграшки»                                   Зошити                            Ведмежа плюшеве

4. Вправа «Пригадай»
- Які магазини на малюнках?




9 травня
Тема: Правила дорожнього руху
1. Вправа «Закінчи речення»
Пішоходам і пасажирам потрібно додержуватися ________________ _____________________________________________________________.
За додержанням Правил дорожнього руху стежать працівники одного із підрозділів поліції  - _____________________________________ _____________________________________________________________.
Команди інспектора ДАЇ повинні виконувати всі __________________

2. Вправа «Знаки»
-  Як називаються ці знаки? Розкажи, де і для чого їх установлюють?



3. Вправа «Познач правильні варіанти відповідей»
1). Люди, що їдуть поїздом або летять літаком, - це...
 ... пасажири;
... пішоходи;
... туристи.
2).Пасажирський транспорт треба чекати ...
 ... на зупинці;
... на дорозі;
... на посадковому майданчику.
3).На який сигнал світлофора пішоходам дозволяється переходити вулицю?
... червоний;
...зелений;
...жовтий.
4). Як має поводитися пішохід, коли він перебуває на проїзній частині,
а на світлофорі загорівся жовтий сигнал?
...продовжувати рух;
... зупинитися посередині проїзної частини або на «островці безпеки»; ...повернутися назад, на тротуар.

4. Вправа .-  Познач малюнки, на яких діти дотримуються правил руху пішоходів.



5 травня
Тема: Види транспорту. Проїзд до школи

1. Вправа «Відгадай загадки»
В синім небі путь моя,
Швидше всіх літаю я.
Маю крила, хоч не птах.
Люди звуть мене ...___________________ 
Залізний кінь,
Фарбований
І гумою
Підкований. _______________
Я стою
На ходу,
А спинюся — Упаду._______________
Велика та швидка автівка 
Перевозить вантажі,
Так і зветься –________________
Це, звичайно знають всі.
Ось автівка так автівка,
Може й діток покатать,
У багажник вмістить речі,
Які треба в путь узять.
Ця машина – ________________ 
Любить її вся сім’я.

- Яким транспортом ти добираєшся до школи?
- Визнач, скільки часу ти витрачаєш на дорогу до школи?
- Яка вартість квитка на проїзд?

2. Вправа «Четвертий зайвий»
- Автомобіль, трамвай, автобус, корабель.
- Параход, літак, парусник, човен.
- Автомобіль, тролейбус, трамвай, метро.
- Літак, вертоліт, велосипед, ракета.

3. Вправа «Транспорт спеціального призначення»

4. Вправа «Що зайве в кожному ряду?»

2 травня
Тема: Поштова адреса домівки та школи

1. Вправа «Закінчи речення»
Адреса – це місце мешкання особи або місце знаходження якоїсь установи, організації (місто,__________________________________).
Кожен учень повинен знати, де він живе, тобто свою____________ .
Установа, яка займається доставкою листів та поштових карток називається 
______________________________.

2.  Яку професію має цей мультиплікаційний персонаж?

3. Вправа «Підпиши конверт»

4. 
Чи знаєш ти адресу своєї школи? Запиши її.

5. Намалюй вітальну поштову картку.

28 квітня
Тема: Розмова зі старшими та ровесниками

1. Вправа «Знайди відповідь»
1. Ви прийшли до школи. Яке перше слово ви повинні сказати?____________________________________________________
2. Вам допомогли роздягтися, повісити одяг. Що треба сказати?_____________________________________________________
 3. Ви йшли коридором і випадково когось штовхнули. Що треба сказати?_____________________________________________________ 
4.Щоб вам із задоволенням допомогла людина, не слід забувати одне чарівне слово. Яке?_____________________________________________ 
5.Ти йдеш з товаришем вулицею. Він привітався з незнайомою тобі людиною, зупинився. Чи треба й тобі вітатися?____________________ 
6. Чи можна замість «Добрий день» говорити «Привіт»?___________ 
7. Ви увійшли в автобус із задньої площадки і побачили, що біля передніх дверей стоять ваші друзі. Чи треба привітатися з ними, а якщо треба, то як це зробити?
8.У шкільному коридорі розмовляють вчителі. Серед них Олег побачив свого вчителя і, проходячи, сказав: «Добрий день, Ігоре Степановичу».
Якої він припустився помилки?_____________________________

2. Прочитай вірш «Жартун»
- Дай відповіді на запитання.
 В нас жартун у класі є, 
Всім він прізвиська дає,
 Каже: — Я мастак до жартів. 
Та чого ті жарти варті?
 Зве він «Савою» Савенка, 
«Головою» — Головенка,
А Саченкову — «Сачок», 
Маслаченка— «Маслачок»,
 Зве Зарудного — «Заруда»... 
А його всі звуть «Зануда»!
 —Як ти вважаєш, чи можна назвати ввічливими героїв вірша?
 —Чи гарно називати один одного різними прізвиськами? Чому?

3. Вправа «Поради для ввічливих»
До дорослих і незнайомих звертайся тільки на «ви».
Зустрівшись із знайомим, першим вітайся.
Завдавши комусь неприємності, попроси вибачення.
Постійно користуйся словами ввічливості
Дякуй усім за послугу, на подяку відповідай « будь ласка», « прошу».
Не будь набридливим, надто цікавим.
Дивись на того, з ким розмовляєш, уважно слухай його, не перебивай.
Не втручайся в розмову старших.

4. Вправа на розвиток уваги «Знайди відмінності»


25 квітня
Тема: Форми звертання до старших і ровесників
1. Вправа «Збери прислів´я»
- Прочитай прислів´я. Поясни, як ти його розумієш.

відчинені                       всі              двері.                  Ввічливості

2. Вправа «Познач правила ввічливості, яких ти дотримуєшся.»

Зустрівши знайомих, завжди вітаюся.
- Ніколи не перебиваю співрозмовника.
- Завжди дякую за допомогу й зроблену послугу.
- Перепрошую, якщо завдаю незручностей.
- На прощання кажу «до побачення».

3. Вправа «Підкресли правильні твердження»

Поважай усіх членів родини.
Завдавай прикрощів старим і немічним.
Будь чуйним і уважним до всіх у родині. 
Добросовісно виконуй свої доручення. 
Обманюй батьків.

4. Вправа «Прочитай вірш»
Хто людям всім добра бажає, 
Той і собі добро те має.
Як до людей з добром ідеш, 
Ще й світло у душі несеш, 
Тебе всі будуть поважати,
І завжди радо величати.
А як людей не поважаєш, 
Поганим словом друзів лаєш, 
То на добро не сподівайся,
І з висновками ти не гайся.

5. Вправа «Яких правил поведінки не знають діти?»



 
21 квітня
Тема: Вправи на формування саморегуляції 
1. Опрацювання вправ на саморегуляцію в умовах стресу

 Вправи:

• Сидіть спокійно близько двох хвилиночі заплющеніУявіть приміщення, в якому знаходитесьСпочатку спробуйте обійти подумки всю кімнату (уздовж стін), а потім пересувайтесь по всьому периметру тіла — від голови до п’ят і назад.
• Уважно стежте за диханнямдихайте носом. Зосередьтеся на своєму спокійному подиху упродовж 1-2 хвилин (немовби уп’явшись в одну точку). Спробуйте не думати ні про що інше.
• Зробіть повільний вдих і на мить затримайте подихОдночасно різко напружте всі м’язи на кілька секунд, намагаючись відчути напруження в усьому тілі. На видиху розслабтесяПовторіть тричі.
• Зробіть глибокий вдих і затримайте подих — грудні м’язи напруженіВідчуйте ценапруження, а потім зробіть різкий видихрозслабте грудну кліткуповторіть тричі.
• Трішки підніміть обидві руки, розчепіривши пальці якомога ширше начебто граєте на піаніно, намагайтеся охопити якомога більшу кількість клавіш. Фіксуйте це положення пальців упродовж декількох секунд, намагаючись відчути напруженняПотім розслабтеся, руки вільно опустіть на колінаПовторіть тричі.

2. Вправа на розвиток мислення
- Додайте узагальнююче слово:
Суп, каша, гуляш, кисіль — ...
Троянда, конвалія, бузок, волошка — ...
Штани, піжама, сорочка, светр — ... 
Курка, гусак, качка, індичка — ...
Поезія, музика, живопис, кіно — ... 
Британія, Франція, Румунія, Болгарія — ... 
Яблуко, груша, слива, вишня — ...
Береза, осика, дуб, верба — ...
Чобіт, туфель, валянок, черевик — ... 
Корова, кінь, осел, свиня — ... 
Дніпро, Волга, Дон, Десна — ...

3. Вправа на развиток уваги «Переплутані лінії»

4. Вправа на розвиток логіки «Знайди помилки художника» Відео

18 квітня
Тема: Формування довільної уваги
1. Вправа «Знайди помилки»

2. Вправа на розвиток уваги
- Покажи швидко числа від 1 до 25

3. Вправа «Лабіринт»
- Допоможи Козі-Дерезі знайти дорогу до хатинки, де її чекають козенята.

4. Вправа «Яке число пропущено?»



14 квітня
Тема: Формування довільної уваги
1. Вправа «Слово навпаки»
- Прочитай правильно слова. Наприклад: ЛІТС - СТІЛ

СІН, ДЯР, АРГ, МІД, АСОК, ОТІЛ, ГІНС, АВОРД, РІВД, АМИЗ, ПЕТС

2. Вправа « Виправ помилки»
- Знайди помилки і запиши правильно речення.

Влітку випав сніг.

Зимою в саду розквітли яблуні.

Сонце сховалось за верхівки дерев та й заснуло, бо прийшов ранок.

Зверху над верхівками дерев протікала рівнинна річка.


3. Вправа «Знайди 10 відмінностей»


4. Вправа «Підкресли дроби»

а) Підкресли дроби, які в розряді сотих містять цифру 2.

б) Підкресли дроби, які більші від 0,2.

0,211 2,325 5,242 7,326 0,02

0,324 2,625 2,622 2,235 2,248

0,025 0,15 0,208 0,024 0,003

0,215 0,03 8,402 0,082 0,53

0,112 0,053 0,019 9,213 0,612

5. Вправа «Знайди помилку»



11 квітня
 Тема: Розвиток спостережливості за емоційним станом
1. Вправа «Закінчи речення»

- Якщо мені весело, то я ….сміюся)

- Якщо я хворію, то я …

- Якщо в мене день народження, то я...

- Якщо я боюся, то я …

- Як мене образили, то я …

- Якщо мені чогось не купили, то я …

(Кожну емоцію покажи в дзеркалі)

2. Вправа «Тренуємо емоції»


Спробуй насупитися,  як:

осіння  хмара, розлютована  людина, зла  чарівниця.

Посміхнутися, як:

кіт  на  сонечку, саме  сонце, Буратіно, хитра  лисиця, радісна  дитина, начебто  вони  побачили  диво.

Позлитися, як:

дитина, у  якої забрали  морозиво, два  барани  на  мосту, людина, яку  вдарили.

Злякатися, як:

дитина, що  загубилася  в  лісі, заєць, що  побачив  вовка, кошеня, на  якого  гавкає  собака.

Виразити  втому, як:

тато  після  роботи, людина, що  підняла  щось  важке, мураха, що  тягне  велику  муху.

Зобразити:

туриста, що  зняв  важкий  рюкзак, дитину, що  багато  потрудилася, але  допомогла  мамі, стомленого  воїна  після  перемоги.


3. Вправа «Підбери риси до обличчя»
- Визнач емоційний  стан  намальованих  героїв  та домалюй потрібну емоцію (брови, рот, очі, ніс). 



4. Вправа «Виклади з паличок»



7 квітня
Тема: Розпізнавання емоцій

1. Перегляд відео «Емоції та почуття»  Дивись

2. Розгадай, які емоції котів зображені на малюнку.

3. 
Вправа на саморегуляцію «Тримай себе в руках»

Якщо ви відчулио ви злі на когось, вам хочеться плакати або когось ударити – існує багато способів допомогти собі:
– можна взяти аркуш паперу і порвати його,
– можна взяти м’яч і побити його,
– а можна просто прийняти позу стриманої людини.

Для цього потрібно розставити ноги на ширині плечей і міцно впертися в підлогу, потім обхопити долоньками свої лікті й сильно притиснути руки до грудей. Порахувати від 1 до 10. Зробити глибокий вдих і видих (3р.)  і злість пройде. 


4. Вправа «Зобрази  на обличчі»
- Спробуй відобразити  на  обличчі  зміст  речення:
 «холодний  вітер», «похмурі  хмари», «сонячний  день», «чудова  веселка», «блиснула  блискавка», «спілий  кавун», «зелене  яблуко», «гіркий  перець».

4 квітня
Тема: Спілкування з однолітками
1. Вправа «Ситуації»
- Які риси вдачі необхідні для дружби? (Чесність, вірність, щирість, щедрість тощо.)
- Які риси вдачі не підходять для дружби? (Жадібність, хвалькуватість, заздрісність тощо.)
- Поміркуйте, як має поводитися справжній друг у таких ситуаціях:
Ситуація 1. Твій друг засмутився через низьку оцінку.
Ситуація 2. Твого друга дражнять однокласники.
Ситуація 3. Твій друг посварився з батьками і збирається втекти з дому.
Ситуація 4. Твоя подруга боїться йти додому,  бо надворі стемніло.

2. Перегляд відео « Спроби зупинити булінг»  Відео

  - На жаль, діти не завжди вміють мирно розв’язувати свої проблеми. Тому в школі трапляються сварки, бійки, знущання над слабшими. Все це — прояви агресії і насилля, які ще називаються булінгом.
Найпоширенішими проявами агресії у вашому середовищі є бійки, штовхання, а також прізвиська, обзивання, кривляння. Як і те, коли не беруть у гру чи виганяють із неї, псують чиїсь речі. Усе це — булінг. А вимагання грошей, чужої власності є найнебезпечнішими випадками, за які винуватці та їхні батьки відповідають за законом.
- Давайте переглянемо відео, у якому є поради, як поводитися в ситуаціях булінгу.

3. Вправа « Запиши відповіді на запитання»
- Напиши імена своїх друзів.
- Напиши справи, якими займаєшся з друзями.
- Напиши якості ( риси характеру), необхідні для дружби.
- Напиши якості ( риси характеру), які не підходять для дружби.

31 березня
Тема: Спілкування з дорослими

1. Обговорення ситуацій:
Мама приготувала кашу, але вам сьогодні хочеться бутерброд. Скажіть про це так, щоб мама не образилася.
Ви зайшли у маршрутку. Треба передати водієві гроші за проїзд. Зробіть це ввічливо.

Висновок:
У спілкуванні з дорослими треба завжди бути ввічливим і демонструвати повагу.

2.  Перегляд жартівливого відео «Обережно незнайомець» Відео

- Як треба реагувати на пропозиції сторонніх людей покататися з ними в автомобілі, допомогти знайти цуценя, знятися в рекламі тощо?

Висновок:
Підозрілі пропозиції незнайомців треба ігнорувати й обов’язково розповідати про них батькам чи іншим довіреним особам.

3. Тест «Спілкування з дорослими» 
Тест Код доступу 7734933

28 березня
Тема: Вміння налагоджувати комунікативний контакт із людьми
1. Переглянь мультфільм «Досвід спілкування» Відео
- Який експеримент задумав Гена?
- Кому він хотів розповісти про це?
- Чому йому не вдалося цього зробити?
- Чому сестри і брат подумали, що він збожеволів?
- Що вони почули, коли збиралися викрасти кактус?
- Що вони зробили наступного ранку?

2. Пройди тест «Що сприяє порозумінню між людьми»
Тест  Код доступу 4308563

3. Вправа «Виріши ситуацію»
- Розгляньте мал. і назвіть по три слова чи фрази, які можна використати для:
1) прохання про послугу, допомогу; 2) вибачення; 3) вітання і прощання з друзями; 4) вітання і прощання з дорослими, вчителями; 5) подяки.



17 лютого (5 клас)
Тема: Навички соціальної взаємодії та підтримка дружніх зв’язків
1. Перегляд та обговорення мультфільму «Який друг справжній?» дивись тут
Запитання для обговорення: 
- На яких стовпах тримається дружба? 
- Що роблять справжні друзі? 
- Чого не роблять справжні друзі? 
2. Тест "Чи легко з тобою дружити?"
Чи хочеш ти перевірити, який ти друг? Тоді пройди невеличкий і дуже цікавий тест, який підкаже, чи легко з тобою дружити тест
3. Вправа "Вирішення ситуацій"
Ситуація № 1
До Ігоря прийшов Володя.
           –    Вмикай телевізор, наші грають!
          –     Не можу. На завтра не підготував літературу.
          –     Закінчуй  зі своїми уроками, пропустимо перший тайм!
          –     Вибач, Володю, але не можу. Вибач!
          –     Ех ти, а ще другом називаєшся.
Чи правильно вчинив Ігор? А Володя?А як би ти вчинив?
 Ситуація № 2
Справжні подруги
П'ятикласниця Людмила
вранці мамі заявила:
— Все! До школи я не йду!
Я не стерплю цю біду.
Щастя скінчено моє:
Адже в Рити джинси є!
І тепер зі мною Рита
відмовляється дружити…
Здивувалась мама дуже
— Ви ж були найкращі друзі!?
— Так. 

Але сказала Рита,
поки буду я ходити
не у джинсах, а в спідниці, —
їй не хочеться й дивиться,
бо вона вважає: жінці
для краси потрібні джинси...
Мамо!
Дружбу виручай.
Джинси і мені придбай!
Мама спершу подивилась
на похнюплену Людмилу,
а потім мовила:
— Діла-а...
Ви — справжні
подруги!..

 -І пішла...
А ви що скажете мені.
Це — справжні подруги, чи ні?

14 лютого (5 клас)
Тема:  Приготування їжі за рецептом
1. Вправа «Перевір!»
ля приготування млинців із сиром потрібно: молоко, борошно, яйця, цукор, сіль, сир, сметана або джем)
2. Дидактична гра "Продовжи речення"
- Мама купила в хлібному магазині .......
- Тато купив у м'ясному магазині .......
- Бабуся купила в овочевому магазині .......
3. Вправа "Приготування піци" 
- Уважно подивись, як приготувати піцу презентація
- Приготуй сам піцу за цим рецептом. Хай щастить!
4. Вправа на розвиток уваги "Знайди відмінності"


10 лютого (5 клас)
Тема: Розігрування ситуації  “Похід до магазину зі списком покупок ”
1. Вправа «Перевір!»
 (Правильні відповіді до вправи "Вмілий кухар": 9,7,5,3,6,10,1,8,4,2.)
2. Переглянь розвиваючий мультфільм "Похід до магазину"
Дай відповіді на запитання:
- Чи справились головні герої зі своїм завданням?
- Що їм заважало?
3. Вправа "Склади список продуктів для приготування млинців із сиром"
- Що тобі потрібно купити? Склади список. У списку повинно бути шість найменувань. Звіритися зі списком можна буде  на наступному                             уроці.
4. Вправи на розвиток уваги відео

7 лютого (5 клас)
Тема: Формування і дотримання плану дій відповідно до короткострокової мети
1. Вправа «Вмілий кухар»
-Уважно прочитай текст. Запиши правильний порядок дій. Перевірити можна буде на наступному уроці.
Хлопчик Міша часто допомагає мамі по дому. Якось у вихідний день Міша вирішив спекти пиріг. Допоможи Міші правильно визначити черговість виконання дій:
1. Вилити тісто у форму.
2. Остудити пиріг.
3. Змішати сухі інгредієнти.
4. Перевірити готовність зубочисткою.
5. Розігріти духовку.
6. Змішати рідкі інгредієнти.
7. Приготувати продукти.
8. Поставити форму в духовку.
9. Вивчити рецепт.
10. Замісити тісто.
2. Дидактична гра "Що взяти з собою у похід?" відео
3. Дидактична гра на розвиток уваги "Знайди зайве слово" дивись тут

3 лютого (5 клас)
Тема: Моделювання ситуацій, в яких необхідно зробити вибір і простежити наслідки
1. Вправа «Назви якнайбільше імен хлопчиків»(за 1 хв).
2. Вправа "Придумай 20 способів використання стільця"
3. Вправа "Проблемні ситуації":
- Ти рухаєшся уверх на ліфті. Зненацька він зупиняється між поверхами. Твої дії?
- Ти з батьками прийшов у магазин. Ти пішов до іншого відділу, а коли повернувся, їх уже немає. Ти загубився!
- Ти з друзями сидиш у себе вдома ввечері. Батьки вийшли ненадовго, несподівано згасло світло. Що ти робитимеш?
- Твій собака втік на прогулянці, і ти не можеш його знайти.
- Ти забув про те, що у ванній кімнаті налив воду. Раптом бачиш, що з-під дверей ванної тече вода. Твої дії?
4. Презентація на розвиток логіки "Логічні ланцюжки" дивись тут

31 січня (5 клас)
Тема: Моделювання ситуацій, в яких необхідно зробити вибір і простежити наслідки
1. Казка "Троє поросят"
- Прочитай казку "Троє поросят"  тут
- Поясни, який матеріал для будівництва свого будинку вибрав кожен персонаж казки і до яких наслідків це привело?
2. Вправа "Пофантазуй"
- Що зробиш ти, якщо два однокласники запросять тебе на день народження в один і той же день? До кого ти підеш? Чому?
3. Вправа "Допоможи кухарю зварити борщ"
- Які продукти вибере кухар, щоб зварити борщ?



2020 - 2021 н. р.
20 січня
Тема:Правила класифікації. Зимові свята, зимові канікули
1. Вправа "Класифікація предметів" 
- Який транспорт літає? Який їздить по землі? А який плаває по воді?











2. Вправа "Їжачки"  
- Знайди двох однакових їжачків. Вивчи загадку про їжачка.









3. Гра "Що зайве" 
4. Переглянь чудову зимову казку
5. Вправа "Знайди відмінності"

18 січня
Тема: Класифікація предметів. Складання діалогів про зиму. Розрізнення слів, що позначають один або кілька предметів
1. Вправа "Підбери пару" за посиланням
                                                за посиланням 2 
2. Вправа "Класифікація предметів"           
- Вибери предмети для заняття малюванням, спортом, музикою.













3. Вправа "Розмова по телефону"
Відновіть репліки розмови по телефону, щоб вийшов діалог «Зимова прогулянка»

  • Алло!
  • … .
  • Оленко, привіт!
  • … .
  • Чим ти плануєш завтра займатися?
  • … .
  • Я хочу запросити тебе покататися на ковзанах.
  • … .
  • Давай біля мого будинку.
  • … .
  • Бувай!
  • ... .
4. Вправа "Слова, що позначають один або кілька предметів" 

13 січня
Тема: Класифікація предметів і явищ. Формування уявлень про зимові свята, зимові канікули
1. Переглянь презентацію до теми за посиланням 
2. Вправа "Складання тексту за малюнком"
Розглянь малюнок. Склади за ним розповідь. Скористайся опорними словами й словосполученнями.
Як діти ліпили сніговика 
Опорні слова й словосполучення: пухнастий, подвір’я, вирішили разом, весело, снігові кулі, великі, малі, одна на одну, вуглинки, морквина, мітла, вдень і вночі.










3. Вправа на логічне мислення "Розв'яжи вирази"

11 січня
Тема: Формування уявлень про зимові свята, зимові канікули. Розвиток логічного мислення 
1. Переглянь зимову казку "Сніговик - поштовик"
2. Вправа "Склади сніговичка"
- Склади сніговика з геометричних фігур.










3. Вивчи зимовий віршик:  

Діти винесли із дому

Лижі, санки, ковзани.

І з гори летять щодуху,

Обганяючи вітри.



4. Вправа "Зимові розваги"

- Розглянь малюнок та скажи, які діти порушують правила поведінки в зимову пору, а які - ні.













2 листопада
Тема: Робота з конструктором. Складання історії про Україну. 
1. Вправа "Читайка" за посиланням (Василина, Аня)
Надя, Стас за посиланням
Ангелина посилання
2. Вправа "Знайди ключик"
- Знайди ключик, що відчиняє кожен із замків
















3. Гра "Будівництво огорож"
- Побудуй гарні парканчики з будівельного матеріалу

















4. Переглянь відео "Подорож Україною"  відео
5. Складання розповіді про Україну за малюнком та словами:
Україна, наша Батьківщина, лани пшениці, вишневі сади, гори, степи, шахти Донбасу, широкий Дніпро



21 жовтня
Тема: Робота з конструктором LEGO. Формування уявлень про Україну. 
1. Переглянь відео "Підставка під телефон з LEGO" та спробуй зробити таку ж самостійно  відео
2. Вправа "З'єднай пари за кольором" за посиланням
3. Переглянь відео "Моя країна - Україна. Схід" відео
4. Вивчи прислів'я:








19 жовтня 
Тема: Робота з конструктором LEGO. Розвиток ассоціативного мислення
1. Переглянь відео "Чарівні цеглинки" та виконай завдання, які там пропонуються відео
2. Вправа "Зміюка - закарлюка"
- Збудуй змію, як на малюнку

3. Вправа "Знайди пару" за посиланням
4. Вправа "Знайди половинку"



28 травня
Тема: Підсумковий урок за рік
1. Вправа"Читаю і рахую" 
Прочитай текст і одночасно порахуй кількість слів у ньому. Для рахунку пальці не використовуємо.
Букет квітів
    Вихідного дня тато з Олексієм поїхали до лісу. Там хлопчик назбирав величезний букет квітів. Він вирі­шив подарувати їх мамі. Але поки діставались додо­му, квіти зів’яли. Вдома мама подякувала синові. Але довго і сумно на нього дивилася. Чому вона не рада?
2. Вправа «Хитрі загадки» відео
3. Вправа  «Онлайн-розмальовка»
"Літо в селі" за посиланням 
4. Вправа "Знайди тінь. Рибки" за посиланням

27 травня
Тема: Вчити розподіляти увагу між двома різноспрямованими завданнями
1. Вправа"Одне ціле" 














2. Вправа «Знайди на малюнку»


















3. Вправа  «Чоловічки на зарядці»
Уважно роздивіться чоловічків, порахуйте тих, у кого опущені руки, а потім тих, у кого піднята права або ліва нога. Вправа на час.





















4. Вправа "Скопіюй малюнок" (В зошиті в клітинку обведи квадрат 6 на 6 клітинок і скопіюй цей малюнок)

















25 травня
Тема: Вчити розподіляти увагу між двома різноспрямованими завданнями
1. Вправа"Протилежне за значенням" за посиланням
2. Вправа «Анаграми»













3. Вправа  «Хто заховався»

















4. Вправа "Знайди пару" відео

21 травня
Тема: Вчити розподіляти увагу між двома різноспрямованими завданнями
1. Вправа"Залатай килимок"  за посиланням
2. Вправа «Виклади фігуру за зразком із сірників»













3. Вправа  «Натюрморт»
Розгляньте картину упродовж 30 секунд. Завдання – запам’ятати, які саме предмети зображені на картині. Через 30 секунд закрийте зображення та  спробуйте назвати всі предмети, які вам вдалося запам’ятати.
4. Вправа "Склади пазл" На пляжі

20 травня 
Тема:Вправи на визначення в предметах і явищах малопомітних, але суттєвих ознак і властивостей (спостережливість) 
1. Вправа"Будь уважним"
У цьому  завданні  потрібно всього лише знайти чоловічу голову серед зерен кави. І засікти час, за який ти впорався із завданням.












2. Вправа «Порахуй швидко» Ця вправа також на час.

















3. Вправа  «Переплутані лінії»
Визнач, яка буква відповідає якому числу















4. Вправа "Викладання візерунка"
Потрібно викласти з  кольорових ґудзиків  візерунок за зразком  

















18 травня
Тема:Спостережливість. Розвиток дрібної моторики рук
1. Вправа"Знайди слова"

2. Вправа «Знайди на малюнку» 





















3. Вправа  «Ігри з крупою»
- Переглянь відео на розвиток дрібної моторики рук, вибери одну вправу, яка тобі найбільш сподобалася та виконай її. 
4. Вправа "Знайди тінь"

14 травня
Тема: Вправи на визначення в предметах і явищах малопомітних, але суттєвих ознак і властивостей (спостережливість)
1. Вправа"Пройди лабіринт"





















2. Вправа «Знайди 10 відмінностей» 












3. Вправа  «Допоможи художнику»
4. Вправа "Порахуй всі склади БА"













13 травня
Тема: Розвиток уміння підпорядковувати увагу вимогам діяльності
1. Вправа"Заборонена цифра"
Рахуйте вголос від 1 до 41, не називаючи чисел, у яких є цифра 4. Замість них кажіть: "Не зіб'юся".
2. Вправа «Будь уважним» 
- Перед вами таблиці, в яких розташовані безладно числа від 1 до 25. Всього в таблиці 16 чисел, це означає, що 9 пропущено. Ви повинні відшукати в таблиці числа по порядку, починаючи з 1. Якщо ви не знайдете в таблиці якесь число, запишіть його на аркуші. Час роботи обмежений - по 3 хв. на кожну таблицю.










3. Вправа  «Завдання на уважність. Знайди бабусю для Катрусі»


4. Вправа «Загадки на уважність " натисни тут

7 травня
Тема: Розвиток довільної уваги під час розвитку логічного мислення
1. Вправа"Розподіли предмети по групах"
2. Вправа «Продовжи речення» 
Суниці і малина - ...(ягоди)      Береза - дерево, а бузок - ...    
Клен і липа - ...                          Пальто - одяг, а черевики - ...
Щука і окунь - ...                       Короп - риба, а борщ - ...
Тролейбус і метро - ...               Сорока - зимуючий птах, а ластівка - ...  
Перець і огірок - ...                    Кролик - свійська тварина, а заєць - ...
3. Вправа  «Прочитай слова правильно»
ФА - ША,  НЬ - КІ,  Ш - ЛА - КО,  ЗДО - ГНІ,  ПЖЛЯ,  НИК - ЧАЙ,  
ШО - ЛАД - КО,  КА - РИН - ХМА,  ГО - ВИК - СНІ,  ПЕ - КА - ЛЮХ,  
ЛА - К - РИ,  ВЕ - ПЕД - СИ - ЛО,  ГІ - РА - ТА
4. Вправа  «Четвертий зайвий»
















6 травня
Тема: Вправи на підпорядкування уваги вимогам діяльності (довільність уваги)
1. Вправа"Знайди тінь"












2. Вправа «Знайди такий же м'ячик» 










3. Вправа  «Зайва фігура»













4. Вправа  «Тест на логіку»
Виконай тест на логіку для дітей тест

4 травня
Тема: Розвиток довільної уваги під час виконання вправ на формування уміння орієнтуватися у просторі
1. Вправа"Орієнтування у просторі"
- Розглянь малюнок і дай відповіді на питання:
Хто стоїть першим по порядку? Хто — останнім? Хто стоїть між дідусем  і дочкою? Хто стоїть між донькою і мишкою? Хто стоїть біля кішки? 








2. Вправа «Знайди мене» 
- Покажи предмет, скажи, де він знаходиться, вживаючи слова «під», «над», «за», «перед», «у», «на», «між», «біля».











4. Вправа  «Знайди 10 відмінностей»














30 квітня 
Тема: Вправи на перехід від одного виду діяльності до іншого (переключення уваги)
1. Вправа"Не помились"(потрібно не читати слово, а називати його колір)








2. Вправа «Закреслювання літер» (знайди і закресли всі букви Ш або порахуй їх)
прошчтшвьшщтишпасібяжфіторумнкмшшііва
мафєвтмрпмфінпмбдрмпасегассвішчімшчс
3. Вправа  «Розгадай кросворд»

















4. Вправа  «Прочитай прислів'я, рухаючись за стрілочкою»















29 квітня 
Тема: Вправи на перехід уваги з одного об’єкта на інший
1. Вправа"Знайди помилки в тексті"(потрібно перечитати текст, знайти помилки, виділити їх)
«ЙШЛИ САБІ ДЕСЬ РОЗУМ ТА ЩАСТЬЯ ТА Й ЗАСПЕРЕЧАЛИСЬ. РОЗЮМ КАЖЕ, ЩО ВІН СИЛНІШИЙ, А ЩАСТЯ – ЩО ВОНО. СПИРЕЧАЛИСЬ ВОНИ, СПЕРЕЧАЛИСЬ ТА Й РАЗІЙШЛИСЬ. ЩАСТЯ ПІШЛО У ЛІС, А РОЗУМ ПІШОВ ТА АДНОМУ ХЛОПЧИКОВІ ВЛЗ У ГОЛОВУ» (з української народної казки «Розум та щастя»).
2. Вправа «Переплутані лінії» (визначити, чи відповідають лінії цифрам зліва та справа)











3. Вправа  «Плутанка»
У реченні переплутані місцями слова. Треба розставити їх так, щоб отримати правильне речення.
1. У, співають, хорі, дівчата.
2. Сашко, лижах, катається, на.
3. Дівчинка, малює, альбомі, в.
4. Із, птах, клітки, вилетів.
4. Вправа  «Коректурна проба» (порахуй окремо всіх метеликів, равликів, рибок)

















27 квітня 
Тема: Переключення уваги
1. Вправа"Не пропусти професію" (пограй удвох)
- Уважно слухай слова, які говорить ведучий. Щоразу, коли серед слів звучать назви професій, — ти маєш підстрибнути на місці.
Варіанти слів: лампа, водій, механік, липа, сталевар, яблуко, ябеда, архітектор, олівець, будівельник, гроза, обруч, столяр, папуга, пекар, аркуш, екскурсовод, вчитель, сіно, терпіння, кондитер, окуляри, річка, продавець, зошит, перукар, фантазія, тракторист, ветеринар, ложка, пташка, лікар, вогонь, бабка, кулемет, чайник, фотограф, метелик, музикант, пиріг, артист, свічка, газета, контролер, жарт, геолог, ковзани, водолаз, океан, президент, посмішка, глина, компас, агроном, пам’ять, вальс, модельєр, брехун, льотчик, книга, поліцейський.
2. Вправа «Знайди малюнок-двійник»
 - Знайди малюнок-двійник тому, що знаходиться в лівому верхньому кутку. 











3. Вправа  «Таблиці Шульте»
Якомога швидше покажи і назви всі числа від 1 до 25 














4. Вправа  «Склади пазли»
"Доброзичливе лисеня" натисни тут
5. НАГАДУЮ! Виконай тест до 5 травня на логіку «Обери зайвий предмет» за посиленням
Код доступу 576711

23 квітня
Тема: Вчити контролювати свою увагу при складанні геометричних фігур і візерунків
1. Вправа"Домалюй грушу" 














2. Вправа «Виклади фігуру з паличок (сірників)»










3. Вправа «Встав замість крапок пропущену фігуру» 

















4. Виконай тест на логіку «Обери зайвий предмет» за посиленням
Код доступу 576711

22 квітня 
Тема: Вправи на утримання уваги 
1. Вправа"Скопіюй малюнок" (В зошиті в клітинку обведи квадрат 8 на 8 клітинок і скопіюй цей малюнок)

















2. Вправа «Що переплутав художник»















4. Вправа «Знайди заховані предмети» 









16 квітня 
Тема: Використання вправ, на основі яких формується довільність уваги 
1. Вправа"Графічний диктант"
Спробуй в зошиті в клітинку накреслити песика за підказками
2. Вправа «Пройди лабіринт»











3. Вправа «Знайди пару» 














4. Вправа «Склади пазли» 
"Весела ферма" натисни тут

15 квітня 
Тема: Розвиток  уваги на уроках 
1. Вправа"Збери слово"
 Прочитай слова кожного рядка, візьми з першого слова першу літеру, з другого – другу, з третього – третю і т.д. й утвори нове слово.
Наприклад: заєць (перша літера), рука (друга літера), куб (третя літера) – вийшло «зуб».
Риба, рак, макарони, поле, салат, пірїна...
Шия, скло, слово, масло, ручка – ...
Парк, сіно, ліс, рідня, лілія –...
Метро, дощ, сова, гора – ...
2. Вправа «Знайди зайве слово»
Знайди зайве слово й поясни чому воно зайве.
Щука, карась, окунь, рак.
Сашко, Миколка, Марія, Тетяна, Єгорова.
Диван, ліжко, шафа, парта, зошит.
Вухо, обличчя, ніс, рот, око.
Молоко, вершки, сир, сало, сметана.
Сосна, дуб, дерево, береза, яблуня.
3.Переглянь відео і виконай завдання
"Цікаві завдання для дітей" відео
4. Вправа «Знайди 10 відмінностей» 
13 квітня 
Тема: Розвиток уваги
1. Вправа"Знайди зайве"(шукай у кожній рамочці)














2. Вправа «Шифрувальник» Щоб прочитати зашифровані слова, необхідно в кожному горизонтальному рядку закреслити однакові літери.
1.     а м м д а к р к т у ш г т ш
2.     т о о а к м м р я у д а к я
3.     я ш щ д щ ш д я а с п а о р т
4.     с в о я к т т з н я з в к ц е
3. Вправа «Знайди 10 відмінностей» 












4. Вправа "Склади фігуру із сірників(паличок)" за зразком












9 квітня 
Тема: Вправи, що тренують основні властивості уваги
Завдання 1.
Завдання 2.
Вправа "Пошук предметів"
Завдання 3. Склади пазли
"Літнє сонечко" натисни тут
Завдання 4. Пошук предметів
"Кішки - мишки" натисни тут

8 квітня 
Тема: Розвиток довільної уваги
1. Переглянь корисне відео
"Володар уваги" відео
2. Гра "Попелюшка"
Для гри знадобляться жменьки трьох різних круп: квасолі, гороху і сочевиці.
Змішай по кілька горошин кожної крупи в невеликій мисці і вибери з мисочки кожну крупу в окремі тарілочки, або просто купки.


3. Гра "Знайди літеру"
Порахуй, скільки разів зустрічається буква О? Буква Ж? Буква Л?

4. Вправа "Склади пазли"
"Великодні курчата" натисни тут

6 квітня 
Тема: Вправи, що тренують основні властивості уваги: обсяг, розподіл, концентрацію, стійкість і переключення
1. Вправа «Тримай в полі зору якнайбільше предметів»
 - Поглянь, будь-ласка, навколо себе, запам’ятай предмети, які оточують тебе, тепер необхідно їх відтворити.
2. «Методика 10 слів»
- Після єдиного зачитування  відтвори усі слова в довільному порядку. 
1. Книга, троянда, кішка, парта, кролик, окуляри, корова, гніздо, дятел, комар.
2. Капуста, заєць, морква, кіт, буряк, ведмідь, паркан, вовк, картопля, песик..
3. Таблиця Шульте
Якомога швидше покажи і назви  від одиниці до двадцяти п'яти всі числа
Картинки по запросу таблицы шульте для детей скачать | Для детей ...
Таблицы Шульте скачать на iOS бесплатно
4. Онлайн - розмальовка
Весняний дощик натисни тут

5. Гра "Знайди відмінности"
Мурашник натисни тут





Комментариев нет:

Отправить комментарий